Skip to main content

Preguntes freqüents

Tens algún dubte?

PER QUÈ ÉS IMPORTANT FER LA INSCRIPCIÓ AL SERVEI DE MENJADOR?

La inscripció al menjador és indispensable per poder fer ús del servei, ja no només per poder tenir les vostres dades i així poder-nos comunicar amb vosaltres sinó també per estar coberts per l’assegurança en cas d’accident. Us recomanem que tot i que no tingueu intenció de fer ús del menjador, la formalitzeu igualment a l’inici de curs, i així en cas d’urgència o necessitat puntual ja podreu disposar del servei. 

PER QUÈ EL CONSELL COMARCAL GESTIONA ELS MENJADORS ESCOLARS D’ALGUNES ESCOLES?

Els menjadors escolars de les escoles públiques són de titularitat del Departament d’educació. Aquest, en delega la gestió dels menjadors escolars als Consells Comarcals. A través d’un concurs de licitació pública, s’adjudica la gestió a una empresa especialitzada en el sector.

El servei de menjador de les escoles que no formen part de la gestió unificada del Consell Comarcal d’Osona, depenen directament del Departament d’Educació, la qual les autoritza per poder exercir la funció de gestió del menjador de la seva escola.

Podeu trobar la regulació del servei escolar de menjadors al DECRET 160/1996, de 14 de maig.

D’ON SURT EL PREU DEL MENÚ DEL SERVEI DE MENJADOR?

El preu del menjador s’ha establert tenint en compte la Resolució EDU/843/2023, de 9 de març, per la qual es determina el preu màxim de la prestació del servei escolar de menjador dels centres educatius de titularitat del Departament d’Educació.

  • Per a les escoles que tenen un espai de migdia amb una durada màxima de dues hores i mitja, el preu és de 6,90€ (usuari fix) i 7,60€ (usuari esporàdic).
  • Per a les escoles que tenen un espai de migdia amb una durada màxima de dues hores, el preu és de 6,54€ (usuari fix) i 7,19€ (usuari esporàdic).
QUINS SÓN ELS MENÚS QUE ES SERVEIXEN?

Els menús que es serveixen a les escoles que formen part de la gestió unificada del Consell Comarcal d’Osona van alineats amb les recomanacions de Salut que estableix l’Agència Catalana de Salut.  En el següent document enllaçat pots trobar més informació.

Podeu consultar els menús aquí.

QUINA RÀTIO HI HA ESTABLERTA?

El servei que ofereix el Consell Comarcal, millora les ràtios que fixa el Departament d’educació, a fi de poder oferir una atenció més acurada durant l’espai de migdia.

La ràtio és diferent segons l’edat dels infants: Infantil (i3 a i5) és un monitor cada 15 alumnes Primària (1r a 6è) és un monitor cada 20 alumnes.

Informació ràtios que fixa el Departament d’educació en el següent enllaç (punt 4).

COM FUNCIONEN ELS COBRAMENTS?

Els cobraments són mensuals:

  • Usuari fix:
    Es farà els primers dies de cada mes (entre 5 i 15) mitjançant domiciliació bancària. El mes de setembre el rebut es girarà entre el 21 i 30, el d’octubre entre el 12 i el 23.
  • Usuaris eventuals:
    Es farà mitjançant domiciliació bancària (a mes vençut) o amb targeta bancària a través de l’APP 7 i Tria/Fundesplai.

Els canvis de la rutina d’assistència, així com els canvis de domiciliació bancària i les baixes s’hauran de comunicar mitjançant l’APP 7 i Tria/ Fundesplai abans del dia 5 de cada mes per tal de poder actualitzar la informació abans de passar els rebuts del mes. En cas de no fer-ho abans d’aquesta data, les regularitzacions es faran el mes següent.

Als rebuts retornats se’ls aplicarà un recàrrec en concepte de despeses bancàries

HI HA ALGUN DESCOMPTE?
  • Família nombrosa: 10 % de descompte aplicable al tercer fill i següents
  • Família monoparental: 10% de descompte aplicable a cada fill

Els descomptes només seran aplicats per alumnat no becat. Cal enviar còpia del carnet o certificat que acrediti la situació mitjançant l’APP.

QUINS ALTRE MÈTODES DE PAGAMENT HI HA EN CAS DE NO TENIR CAP DOMICILIACIÓ BANCÀRIA?

A través de l’APP 7 i Tria/FundEsplai es pot fer el pagament directament amb targeta de crèdit o bé, per transferència bancària.

QUÈ PASSA SI NO FAG EL PAGAMENT DEL SERVEI DE MENJADOR?

Si un mes no es fa el pagament del servei de menjador, es contactarà amb la família via telèfon o correu electrònic per informar del deute i s’establirà un termini per fer el pagament. En cas de no assumir aquest deute, no es podrà fer ús del servei de menjador.

QUÈ PASSA SI EL MEU FILL/A ÉS FIX I UN DIA NO ES QUEDA A DINAR?

Els alumnes que per qualsevol motiu no puguin assistir al menjador, hauran d’avisar a través de l’APP 7 i Tria/Fundesplai abans de les 9:30h i se’ls retornarà l’import del menú (3,40€) (sense necessitat de presentar cap justificant mèdic).

En cas de no avisar o avisar més tard es cobrarà l’import íntegre del servei.

Per l’alumnat amb una absència de llarga durada (viatges, malaltia llarga, tractaments mèdics, etc.) de 5 o més dies d’absències consecutives avisades, es donarà de baixa l’alumna/e del servei durant aquell període i, per tant, no es cobrarà cap import del servei.

  • Els abonaments de les absències i les regularitzacions es faran efectius en el rebut del mes següent.
  • Els canvis de la rutina d’assistència, així com els canvis de domiciliació bancària i les baixes s’hauran de comunicar per escrit a l’escola abans del dia 5 de cada mes per tal de poder actualitzar la informació abans de passar els rebuts del mes. En cas de no fer-ho abans d’aquesta data les regularitzacions es faran el mes següent.
SI EL MEU FILL/A TÉ ALGUNA AL·LÈRGIA O INTOLERÀNCIA ALIMENTÀRIA, ON HO HE DE COMUNICAR?

Primer de tot, és necessari un informe mèdic que s’ha de lliurar a l’escola on s’indica la intolerància o al·lèrgia del nen/a. En conseqüència, elaborarem un menú específic pel vostre fill/a i se us informarà quan pugui començar a fer ús del servei. 

COM EM PUC POSAR EN CONTACTE AMB EL RESPONSABLE DE MENJADOR PER UN TEMA PERSONAL DEL MEU FILL/A?

Mitjançant l’APP de 7 i Tria/ Fundesplai podeu contactar directament amb el coordinador/a de l’equip de monitoratge de la vostra escola o per correu electrònic, contactant amb el coordinador pedagògic del servei.

COM HO HE DE FER SI VULL EXPRESSAR UNA PROPOSTA O INQUIETUD DEL SERVEI DE MENJADOR? I SI ÉS UN PROBLEMA ESPECÍFIC DEL MEU FILL/A?
A totes les escoles es fan de 2 a 3 comissions de menjador durant l’any, on les famílies estan representades a través de l’AFA o AMPA que són els encarregats de canalitzar aquestes inquietuds i propostes. En cas d’un problema específic del vostre fill/a cal posar-se en contacte amb el coordinador del centre o bé amb el coordinador pedagògic del servei.
COM PUC TROBAR INFORMACIÓ SOBRE ELS AJUTS DE MENJADOR?

Al següent enllaç, que et porta a l’apartat específic de la web del Consell Comarcal d’Osona, trobaràs tota la informació que necessites per sol·licitar un ajut de menjador escolar.